Abi

Tere tulemast VOLIS-e avalehele.



Vasakul menüüribal saab maakondade kaupa valida omavalitsuse, kelle istungeid ja materjale soovitakse vaadata.

Üleval menüüribal saab teha järgmisi toiminguid:

"Koosseisude" alt näeb valitud omavalitsuse ametnike, valitsuse ja volikogu koosseise vastavalt sellele, kuidas omavalitsus on need andmed sisestanud.

"Istungi" alt saab valida soovitud omavalitsuse toimuva hakkavate või juba toimunud istungite materjale. Juba toimunud istungite kohta saab lisaks materjalidele ka lugeda protokolli või siis vaadata toimunud istungi videosalvestus (kui omavalitsus on istungist avaliku ülekande teinud). Istungite vaatamiseks peab teie arvuti veebilehitsejal olema flash player-i tugi.

"Õigusaktide" alt saate otsida valitud omavalitsuse õigusakte või nende menetluseks VOLIS-esse sisestatud eelnõusid.

"Muud infosüsteemid" viivad kasutaja soovi korral VOLIS-ega seotud infosüsteemidele, nagu näiteks riigiportaal ja kohaliku omavalitsuse universaalne teenusteportaal.

"Algatuste" alt on kasutajal võimalik (ID-kaardiga sisse logides) esitada valitud kohalikule omavalitsusele järelepärimisi või teha õigusloome-alaseid ettepanekuid. Tehtud ettepanekuid on võimalik esitada avalikkusele digitaalsete toetusallkirjade kogumiseks.

Mõned soovitused:


  • volis.ee on kõige paremini kasutatav Mozilla Firefoxi, Google Chrome'i, Internet Exploreriga alates versioonist 9, ning ka uuemate Safari versioonidega. Seega uuendage võimaluse korral veebilehitseja versiooni või kasutage teist veebilehitsejat (nt Windows XP puhul kasutada Firefoxi või Chrome).
  • Palun veenduge, et teie arvuti operatsioonisüsteemis on ID-kaardi tarkvara installeeritud ja sertifikaadid uuendatud. Samuti tuleb enamusel veebilehitsejatest ID-tarkvara kasutamine veebilehitseja seadetes lubada („Laiendused“ või „Plug-ins“).
  • Sisselogimise ja hääletamise – järgselt välja logides ei ole turvanõuete tõttu koheselt uuesti volis.ee kasutamine võimalik. Pikaajalise sisselogimise-järgse volis.ee lehel tegevusetuse järel logitakse kasutaja samuti turvalisuse tagamiseks automaatselt välja. Sellisel juhul tuleks sulgeda kõik veebilehitseja aknad, veebilehitseja taaskäivitada ning siis uuesti süsteemi siseneda.
  • Aidata võib ka veebilehitseja vahemälu tühjendamine, vt siit: https://www.eesti.ee/est/teemad/kodanik/riigiportaali_abi/veebilehitseja_vahemalu_tuhjendamine
  • Tehniliste probleemide jätkumisel andke sellest teada abi@andmevara.ee ja mida täpsemalt kirjeldate probleemi tekkimise kohta ja kasutatud arvutitarkvara (operatsioonisüsteem, veebilehitseja ja selle versiooninumber), seda kiiremini saame teid abistada.